Kateli

indelicately put

2009-02-23

Survived, feeling old.

Bloggblandband!

Det var ett tag sen.

Jag har grävt fram mina gamla Docs. Så. Postpunkklassiker i pseudoneofolkform. Som på gymnasiet. Swans - Love will tear us apart.

Året är inte gammalt. Mest lyssnat på hittills är nya Bat for Lashes. Som en mindre skandinavisk-brytande Björk. Typ. Pearl's dream är smygelektrofin.

Jag borde ha mer ork för The Futureheads. Nordengelsk ångvältsindie är ju faktiskt en av mina favoritgenrer. Man Ray, från det fem(?!, shit, jag är ju skitgammal) år gamla debutalbumet är fortfarande grymgrymgrym.

Emmy the Great är verkligen fantastisk. Och Everything reminds me of you...det är ju ganska exakt så det har varit. Det är. Jag kan inte ens plocka fram en tröja utan att deppa. Jag önskar att det var så veckert som Emmy gör det. Jag jobbar på det.


I övrigt

Dagens lärdom: Sov mer än fem timmar. Och se för bövelen till att ha vettig nässpray hemma. annars blir det trötthetspseudomigrän.
Dagens spänning: Snörök på E4an. Sävar-Sikeå med typ tio meters sikt. Som bergochdalbana.
Dagens låt: Three Inches of Blood - Destroy the Orcs. Ibland är det rätt uppenbart när samtliga närvarandes hjärnor har checkat ut.
Dagens djur: Apan Kristmansson.
Dagens räddning: Koffein, socker och alvedon.
Dagens bästa: Jag får snart gå och lägga mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida