Kateli

indelicately put

2009-03-20

Leave well alone

En av de lärdomsklustrar jag är nöjdast med att ha lyckats kämpa mig till är att jag inte måste någon annanstans. Att jag inte måste vara någon annan. Att jag inte måste vidare, bort, iväg och att jag inte måste vilja något av detta för att vara värd något. Att jag får vara hemma, göra ingenting och inte vilja springa och skrika längre. Att de som ser ner på mig, som säger att jag gett upp, helt enkelt orkar försöka sätta sig in i andras sätt att leva lika lite som de som de alltid beklagar sig över. För de som säger sig vara öppnast och tolerantast och nyfiknast kan sällan acceptera att alla inte tycker som dem. De som upphöjer flyktigheten till dygd är lika lite värda beundran som de som stannar på samma plats hela livet. De som skriker högst är lika tomma som alla andra.

Jag har hittat mig själv, jag har byggt ett eget, om än litet, hem och jag kan säga det jag behöver säga och jag vet att någon lyssnar. Det är skönt.

2 kommentarer:

Klockan 10:56 fm , Anonymous Anonym sa...

Vist! Visserligen Vist! lilla vän.
Men vad är ett "lärdomskluster"?

 
Klockan 2:21 em , Blogger Kat sa...

Det är ett gäng närliggande lärdomar. Och det är visst ett ord...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida